raining

Thursday, November 25, 2010

ujian yang terlalu berat bagiku.....

alhamdulillah syukur kepada Ilahi kerana masih memanjangkan umurku sehingga ke saat ini......salawat dan salam ke atas junjungan besar Rasulullah s.a.w dan para sahabat kerana pengorbanan dan kekuatan mereka Islam sampai pada kita......aku di uji lagi tapi bagiku kali ini ujiannya amat berat sekali bagiku untuk menerimanya....sedaya upaya aku berusaha untuk melupakan tetapi Dia yang maha Memiliki...Dia mengetahui bahawa hati ini amat sakit sekali untuk menerima semua ini.......aku tidak minta semua ini tetapi sebagai hamba-Nya yang mengaku beriman..aku tidak boleh melawan takdirnya....kadang2 aku terfikir bahawa mungkin sudah tiba waktunya tetapi bukan semudah yang aku sangkakan......aku harus memujuk hati ini supaya lebih banyak bersabar......
Ya Allah....
kiranya hatiku belum
cukup kuat untuk
hadapi semua ini
Kau kuatkanlah hatiku...
Ya Allah....
Kau berilah petunjuk yang baik
padaku dan dia dalam membuat keputusan
yang Engkau redhai....
kuatkan dan teguhkan
hati kami atas jalan dakwah-Mu
agar kami bisa menerima segala yang
Engkau tetapkan ke atas kami...
Ya Allah....
aku mohon supaya Kau
tetapkan keimanan dan ketaqwaan dalam hati
kami agar ia bisa memberi
kekuatan pada kami....

No comments:

Post a Comment