raining

Tuesday, February 1, 2011

Exam..oh..exam.....

Alhamdulillah dapat lagi saya menulis dalam blog yang banyak kelemahan ini....Pejam celik pejam celik dah nak exam untuk sem 4 nie...kejap sangat masa berlalu dan macam2 perkara yang berlaku pada saya semasa berada dalam sem 4 nie....inilah tandanya Dia sayang pd saya apabila pelbagai ujian yang Dia berikan pada saya.....alhamdulillah..thanks Ya Allah....semester ni rasa kejap sangat belajar...mungkin kerana banyak sangat cuti...cuti Kelantan menang bola...cuti Malaysia menag bola....ditambah pulak ada lecturer yang hampir 3 minggutidakmasuk ke kelas kerana tidak sihat....macam2 betul hidup di dunia nie....ermm....nak exam dah...bersediakan saya ???? sebelum sampai ke hari exam saya perlu melalui hari yang mungkin memenatkan tapi menyeronokkan...Walimah Kakak Sulungku Nurul 'Izzah....Ya Allah Kau berilah majlis walimah ini sebagai sesuatu yang Kau redhai....berilah kesihatan yang baik pada kedua ibubapaku agar mereka bahagia....permudahkanlah segala urusan keluargaku......5 Feb 2011 kenduri di Sungai Petani belah perempuan....12 Feb 2011 kenduri belah lelaki di Kelantan.....sebelum samapi ke Kelantan keluarga kami sekali lagi pelu berhadapan dengan sesuatu yang besar 9 Feb 2011 iaitu ayah akan menjalani kimoterapi di Hospital Pantai Penang setelah doktor mengesahkan bahawa ayahku menhidap kanser hati......ya Allah Kau berilah kekuatan pada ayahku untuk melawan penyakitnya....ayahku adalah kekuatanku, inspirasiku...Kau berilah yang terbaik dalam hidupnya...
Berbalik pada exam....ermm....ni jadualnya.....

  7 Feb 2011: Occupational English
16 Feb 2011: Hifz Quran IV
17 Feb 2011: Ulum Quran II
18 Feb 2011: Al-Lughah Al-Arabiah IV
22 Feb 2011: Takhrij Al-Hadith
24 Feb 2011: Ulum Hadith II

lama betul gap...ermm...Ya Allah permudahkanlah aku dan rakan2ku dalam menempuhi peperiksaan ini...berilah kejayaan kepada kami agar kami dapat membangunkan Islam di mata masyarakat....



PERSAHABATAN.......


Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi
Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku
Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya
Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi
(Unic: Sahabat Sejati)

jazakumullah khairan kathira
kpd shbh2 yg tlh m'berikan hadiah di
atas sempena birthdayku....
HIJAU  from Nur Waheedah bt Sabaruddin ^_^
 thanks edah...ni first tyme sy dpt hadiah tue dlm hidup saya.....
edah pesan kalau saya rindu dia peluk bantal tue..
sekarang mungkin x lagi tapi nanti edah akan akan keluar dah kTd...mungkin masa tue sangat berguna pada saya apa yang edah pernah bagi pada saya....doakan saya kuat ye edah...sayang awak ^_^
PURPLE from 'Ainin Sofiya bt Adrus ^_^
thanks ainin...ni pon first tyme saya dpt hadiah gitu...thanks a lot....semoga ukhwahh kita akan terus kekal hingga akhirnya....sayang ainin ^_^
BIRU from all my housemate ^_^
thanks to all of you...Iefah, K.Norie, Nad, Nas dan Nazahah....
kamu adalah yang terbaik bagiku...susah senang kita hadapi bersama selama ini semoga menjadi kekuatan pada kita semua untuk terus maju dalam hidup....semoga Allah rahmati hidup kita...pelihara rumah kita dari sebarang perkara buruk.....sayang kamu semua ^_^
KRIM from Shifak bt Ahmad Baharrudin ^_^
thanks shifak sebab ingat kami juga...hehe....semoga Allah rahmati ukhwah kita ini...sayang kamu ^_^

Teman yang baik adalah teman yang menegur kamu tika kamu membuat kesalahan...
di jalan Allah, persahabatan ini bukanlah milikku dn bukan jua milikmu...persahabatan ini adalah perancangan Allah yang mengetahui segala rahsia....kerana Dialah aku mengenalimu dn keran Dia juga telah menetapkan kita mengukir 1001 kenangan ....persahabatan ini sudah pasti terisi dengan kasih sayang hanya kerana Nya semata-mata....moga kekal hingga ke Jannah-Nya....Ameenn....

TEMAN......
maaf atas semua salah dn silapku di sepanjang persahabatan kita ini.....
sesungguhnya  diri ini terdapat banyak kelemahan dn kekurangan...
tegurlah diri ini.....
maafkan daku....
di sini ingin ku katakan bahawa
SAYA SAYANG SEMUA SAHABAT SAYA KERANA ALLAH.....
wallahualam.....

No comments:

Post a Comment